مقالات آرشیو خبر ها
از تو چیزی جز كالبدی فرسوده‌ باقی نمانده ...

از تو چیزی جز كالبدی فرسوده‌ باقی نمانده ...

ساندرو یكی از بهترین مدافعان چپِ حال‌حاضر فوتبال دنیاست. این احتمالاً پر مناقشه‌ترین گزاره برای پذیرفتن یا رد از سوی دو طیف از علاقه‌مندان به فوتبال است؛ هواداران بیانكونری و طرفداران سلسائو.

 

دومی‌ها از آنجا كه در یك دهه اخیر و هرگاه مارسلو در شرایط مناسب قرار نداشت به چشم یك آلترناتیوِ نسبتاً قابل‌قبول به او نگریسته‌اند، طبعاً از اینكهاین جانشین احیاناً نام و اعتباری در میان بهترین‌های پستش نیز دارد از حیث ملی به خود می‌بالند.

 

اما داستان برای اولی‌ها كمی متفاوت است؛ بیش از 200 بازی از او دیده‌اند و در 5 سال اخیر یكه‌تازِ سمت چپ تیم‌شان بوده. با این همه بعید است در خوشبینانه‌ترین حالت به آسانی بتوان نیمی از آنها را در میان خیلِ باورمندانِ ساندرو به عنوان یكی از 5 فول‌بكِ چپ در فوتبالِ گیتی دید.

 

كرونا اگرچه او را از شرایط بازی دور كرد و برای یووه دردسرهایی را در سمت چپ ایجاد كرد اما در تورین خیلی‌ها هستند كه معتقدند آفتاب او كمی بیشتر از زمانِ تسلیم شدنش به كووید 19 غروب كرده بود.

 

از آن مدافع سریع، پر انرژی و حریص در حمله كه هم در فاز تدافعی خوب تكل می‌زد و هم در فاز هجومی بازی‌خوانی خوبی داشت دیگر چیزی جز كالبدی فرسوده‌ باقی نمانده است.

 

نه به هیمنه روبرتو كارلوس در چپِ دفاعی قناری‌ها شبیه است و نه چیزی فراتر از فیلیپه لوئیس و الكس تلس.

 

حتی بعید نیست به زودی قافیه را به راحتی به گیلرمه آرانا (سویا) و رنان لودی (اتلتیكو مادرید) دو چپِ جدید فوتبال برزیل ببازد. در یووه نیز هیچ‌ بعید نیست پیش از آنكه جانشینی توسط مدیران و مربیان برایش درنظر گرفته شود توسط فرابوتایِ 21 ساله سقوط كند.

 

تنها امید اما از آنِ خوش‌بینانِ الكس ساندرو است. آنها هنوز روزهای خوشِ یووه با او را از یاد نبرده‌اند و باور دارند كه ساندرو اگرچه بهترین نیست اما تمام مختصاتِ یك فول‌بكِ قابل‌اتكا و خوب را دارد و در این شرایط دشوار اقتصادی همچنان می‌تواند مهره‌ای مؤثر برای بانوی‌پیر باشد؛ شاید تنها اضافه كردن نفراتی مثل لوكا پله‌گرینی و اعتماد كردن و میدان دادنِ بیشتر به فرابوتا بتواند انگیزه‌ای تكانشی برای این برزیلیِ 30 ساله باشد.

 

موافقان ساندرو با نگاه كردن به قلِ دیگر او در سمت راست (دنیلو) امیدوارند او نیز رموز اوج‌گیریِ دوباره را از دوست و هموطنش بیاموزد تا دست‌كم خیال‌شان برای یكی دو فصل دیگر از كناره‌های دفاعی بیانكونری با بالهای فول‌بك‌های برزیلی‌شان آسوده شود. ‌.

 

به نظر می‌رسد مجادله موافقان و منتقدان ساندرو در خصوص نامیدنِ او به عنوان یكی از بهترین مدافعانِ چپ حال حاضر دنیا نه‌تنها حل نشدنی است بلكه هوادارانِ باشگاهی او نیز هنوز اتفاقِ نظری در خصوصِ درخششِ دوباره و یا قرار گرفتنِ او در مسیر افول نداشته باشند. سرنوشتِ ساندرو در یوونتوس چه خواهد شد؟

 
ارسالی از حامد وحیدی / جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: